СУРБИТА нд

СУРБИТА нд
Виртуелни музеј СУРБИТА

Претраживање

Translate

УНИВЕРЗАЛНА БИБЛИОТЕКА НОВОГ МЕДИЈА. COMPLETARIUM

На други, трећи поглед. ЦЕО СВЕТ је једна држава. "Сазвежђе З"

четвртак, 09. јун 2016.

Tragom jedne lokalne vesti "Požarevac - slepo crevo?"

Vlada Srbije bi na predlog Ministarstva saobraćaja trebalo da do kraja jula donese odluku o gašenju železničkog saobraćaja na 20 deonica, piše Blic. Reč je o prugama ukupne dužine od oko 800kilometara. Među deonicama koje bi trebalo da se ugase je i pruga između Požarevca i Majdanpeka.

Osnov za takvu odluku je analiza rentabilnosti „Železnica Srbije“.
Međutim, na listi su se našle i neke važne regionalne trase koje su od interesa za građane i privredu.
Takve trase su Požarevac-Majdanpek ili deonica Kraljevo-Kruševac.
Železnice su dale mogućnost lokalnim samoupravama da se do juna izjasne da li mogu da finansiraju održavanje putničkog i teretnog saobraćaja na pravcima koje država više neće da finansira, piše list. 
Poznato je da se na delu pruge od Požarevca prema Majdanpeku gradi potpuno nova trasa industrijskog koloseka koji bi trebalo da poveže energetski kompleks u Kostolcu sa ostatkom železničke mreže u Srbiji.
Reč je o važnoj investiciji, ali nije jasno da li će održavanje postojeće pruge na deonici od Požarevca do Stiga preuzeti elektroprivreda ili sam Grad Požarevac.
Pruga koja prolazi kroz sam Požarevac je u nikad lošijem stanju, što je posledica višegodišnjeg nemara. Pojedini delovi pruge gotovo se i ne vide od rastinja ili su šine gotovo potonule u zemlju. Pruga je u tako lošem stanju da nije jasno šta su Železnice do sada održavale pa žele da prestanu sa finansiranjem.  
Ministar saobraćaja Zorana Mihajlović navela je da će u naredne tri godine biti modernizovano oko 500 km pruga na kojima će se voziti oko 120 km/h. Međutim, više od 800km najverovatnije će biti ugašeno jer se slabo koriste i predstavljaju trošak za „Železnice“
        = izvor: Radio Boom93
     
         KOMENTAR

        Ta pruga, koju hoće da ugase, je veoma važna za istočnu Srbiju, ali i za samu državu Srbiju. To je bilo jasno i prede Drugi svetski rat, kada je završen deo ove pruge, zbog resursa, to je bilo važno i posle Drugog svetskog rata, sve do devedesetih godina. U tim krajevima su zlato, bakar i drugi dragoceni metali, i druge sirovine, od koji su vajdu imali i država SFRJ, i Srbija, najmanje sami građani ovih krajeva. Zašto ukidati tu prugu, ehej, da li ste normalni, vi koji donosite odluke, prugu koja polazi iz Bordoa i prerko Trsta, Zagreba i Beograda, Požarevca, Kučeva i dalje može povezati  Srbiju sa Rumunijom, Odesom i Rusijom? Ne donosite nerazumne odluke! Prvo neka se donosioci odluka dobro, i valjano obaveste o svim aspektima ove pruge!! - B. Tuk

Нема коментара:

Постави коментар

Популарни постови

на трећи поглед

на трећи поглед
..